-
- Rozmanitost frakcí a jednotek
- Systém budování magického zdroje odhazováním karet
- Možnost umisťovat zdi na herní plán
- Rychlé vysvětlení novým hráčům (do 15 minut)
- Velmi dostupná pro nové hráče, ale její skutečné ovládnutí vyžaduje zkušenost, studium a trénink
- Cena základní sady
- Skladná
- Slabé ilustrace
- Škaredý a nekvalitní herní plán
- Cena celé sbírky
- Náhoda v podobě kostek
Živá taktická hra, na první pohled jednoduchá, avšak v hloubce propracovaná a poměrně náročná na promýšlení. Dohromady ve hře najdete 16 frakcí, každá má v současnosti dva vyvolávače. Jednotky a hrdiny stejné frakce lze kombinovat a obohatit žoldáky, takže si můžete přizpůsobit herní balíček své taktice. Frakce jsou opravdu rozmanité a hra za každou velmi odlišná (pokud chcete její výhody využívat na maximum). Zajímavý je zejména princip "odhozená karta = bod many", takže zvažujete, kolik karet odhodit jako "palivo" a kolik si nechat pro vyvolávání (přičemž poražené nepřátelské jednotky také obohacují vaše jezírko magie). Když odhodíte příliš mnoho karet, nezbyde vám dost jednotek na samotný boj, na druhou stranu stranu pokud odhodíte málo, nemáte za co vyvolávat a nezískáváte další karty do ruky. Hrdinové představují klíčový a často rozhodující taktický prvek, ale pouze v případě, že je nasadíte v pravou chvíli a na správném místě. Umístění zdí je také zásadní, protože představují nejen překážky (hradby), ale také brány k vyvolávání. Velmi zábavná je hra ve čtyřech hráčích (dva týmy proti sobě), kdy si mohou spojenci mezi sebou přelévat body magie a podporovat se některými vlastnostmi jednotek. Války Vyvolávačů buď omrzí brzy, nebo nikdy. :-)
-
Marek
20. září 2016 21:58
- jednoduchost pravidel
- svižnost partií
- jedinečné schopnosti jednotek
- dobrá cena za "ochutnávku"
- papírový plán
- pouze dvě rasy
Jedná se o základní sadu s pouze dvěma národy které se samozřejmě rychle ohrají. Kombinace fénixových elfů a orků z tundry, kdy jedni mají přesný zásah (100% na hit) a druzí neohrabanost (100% že hit dostanou), asi není nejideálnější. Tohle samozřejmě řeší koupě rozšíření s dalšími národy.
Ona "šachovitost" o které se mluví ve hře sice je ale kromě ní také mnohem více věcí, které z běžného šachu udělají pořádnou fantasy řežbu s kouzly. Papírový plán se taky po několikerém hraní začíná v ohybech ničit a kary se zadrhávají.
-
- zaujímavé vlastnosti vyvolávačov a hrdinov, zaručujúce variabilitu
- herný systém je dobrý
- variabilita rás
- pomerne kostrbaté ilustrácie, ale dá sa to preskusnúť (krajšie by hre pomohli)
- šachovitosť (myslím si, že pre istú šachovitosť túto hru buď budete mať radi, alebo vám nesadne)
Moc nás to neoslovilo. Aj keď som bol skeptický voči vyhláseniam "fantasy šach", tak nakoniec sa tiež pripájam k tomuto názoru. Možno je problém v nás hráčoch, ale hra sa nám zasekávala, plánovanie trvalo strašne dlho a hranie bolo málo dynamické. Možno mali dať do základu iné rasy, neviem. S materiálovým prevedením som spokojný, grafika je svojská, ale neurazí. Základ ma však nepresvedčil natoľko, aby som dal šancu novým rasám.